(T)huishulp worden?

(T)huishulp worden?

Hier vind je alle informatie over het werken als (t)huishulp bij Plus Extra.

Als zelfstandigen (t)huishulp aan de slag en het verschil maken.

Er wordt in Nederland steeds meer beroep gedaan op onze zelfstandigheid, want we wonen steeds langer thuis.


Dat is fijn, maar wanneer dit wat moeilijker gaat bestaat eigenlijk alleen nog de optie van het verpleeghuis. De tussenstap van het vroegere bejaardenhuis is er niet meer. Juist voor die groep mensen ben jij degene die het verschil kan maken. Als (t)huishulp help je de klant om het langer thuis blijven wonen zo aangenaam mogelijk te maken.

"Het aanbieden van de hulp die nodig is, mét tussendoor tijd voor een kopje koffie en een gezellig praatje."

Het werken als (t)huishulp.

De dienstverlening van Plus Extra is opgebouwd met de visie: ‘Alle hulp van één persoon ontvangen mét tussendoor tijd voor een kopje koffie en een gezellig praatje.’ Die hulp hebben wij in drie categorieën verdeeld:

Hulp in de

huishouding.

De was, stofzuigen en poetsen. Je ondersteunt in het huis schoon en leefbaar te houden.

Lichte persoonlijke

verzorging.

Denk hierbij aan ondersteuning bij de zelfzorg, douchen, aan- en uitkleden, maar daarnaast ben jij ook het belangrijke luisterende oor.

Ondersteunende

begeleiding.

Samen een activiteit ondernemen is een onderdeel van jou als (t)huishulp.

Dat kan zijn wandelen, de wekelijkse boodschappen, koken, tuinieren, bezoek aan arts of specialist.

De hulpvraag en de wens van de klant staan centraal. Als (t)huishulp bepaal je zelf hoe je dit aanpakt en uitvoert.


We hechten binnen Plus Extra veel waarde aan het gedachtengoed: positieve gezondheid. Niet de aanwezigheid van de ziekte centraal zetten, maar juist de veerkracht van een persoon om met alle uitdagingen van het leven om te gaan en hierin zelf regie te voeren.

Onze (t)huishulpen.

Overige informatie.


Als zelfstandige hou jij altijd en overal de regie! Jij bepaalt wat je nodig hebt om met een goed gevoel en op een prettige manier anderen te helpen. Wij zorgen dat jij dat mogelijk kunt maken!

Het kantoor Plus Extra.
Je verbindt je aan Plus Extra door ons in te huren. Hierdoor kun je gebruik maken van de Faciliteiten Zelfstandigen van Plus Extra. Dat zijn de volgende:

  • Klanten

    Wij bieden plaatsen waar jij als (t)huishulp aan de slag kunt gaan.


    Het eerste contact met de klant loopt via het kantoor. De zorgvraag wordt in kaart gebracht en vervolgens uitgerold naar het team waar je dan ook lid van bent. Er wordt gekeken naar wie het beste in welke situatie past. Vervolgens kom je zelf in beeld bij de klant voor een kennismaking om te zien of de klik er is. Is die er dan word jij voor die klant zijn/haar vaste hulp. Afspraken over werktijden en wensen maak je met de klant zelf.


  • Backoffice

    Wij helpen je met opstarten als zelfstandige (KvK en VOG), de boekhouding, verzekeringen, pensioen en andere zaken die je als zelfstandige goed moet regelen.


    Als hulpverlener in het werkveld kun je 24/7 terugvallen op de backoffice voor vragen en ondersteuning. Daarin kennen wij geen kantoortijden. Wanneer je bijvoorbeeld ’s avonds je boekhouding in orde maakt en het even spaak loopt is dat vaak met een appje op te lossen. We hebben elkaar nodig en door dit op te pakken ben jij geholpen en daarmee zijn wij het ook.


  • Scholing

    Wanneer je ergens in bijgeschoold wil worden, zoeken we hierin alles voor je uit.

  • Team

    Met Plus Extra sta je als ZZP’er niet alleen, maar vorm je samen met andere ZZP collega's een team.

    Via een online platform en bijeenkomsten ben je in contact met collega's voor delen van ervaringen, kansen en uitdagingen. Er worden lezingen en workshops georganiseerd waarbij je op de hoogte wordt gehouden van alle ontwikkelingen binnen het sociale domein.

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Wanneer je als (t)huishulp bij Plus Extra aan de slag gaat moet je een geldig VOG aanvragen.


Bijeenkomst(en).
Vanuit Plus Extra wordt er meerdere keer per jaar een bijeenkomst georganiseerd. Voor intervisie, om iedereen op de hoogte te houden van belangrijke ontwikkelingen en om collega’s beter te leren kennen. Plus Extra is een laagdrempelige organisatie met korte lijnen. Voor zowel de hulpverlener als de hulpvrager. De zelfstandigheid is hoog, maar iedereen kan wanneer het nodig is terugvallen op elkaar of het kantoor.


Is het iets voor jou?

Het kan een grote stap zijn om voor jezelf aan de slag te gaan. Die stap maken we voor jou graag zo klein mogelijk door je te helpen in het opstartproces.


Interesse of vragen? Neem een keer vrijblijvend contact op. Samen kunnen we dan bespreken of deze stap er een voor jou is. 


Bel 06 11 27 48 10 of klik op de onderstaande knop om een afspraak te maken.

E-mail sturen.

We zijn altijd op zoek naar nieuwe zelfstandige (t)huishulpen die samen met ons de klant langer en leuker thuis willen laten wonen.

Share by: